Jakie wyzwania stoją przed nauczycielem, a jakie przed trenerem?

14-10-2023, 12:10 Rozwój Akademii

Dzień Edukacji Narodowej to odpowiedni moment, aby poświęcić uwagę naszej kadrze trenerskiej, która w tym artykule odkryje swoje karty. Zarówno trener, jak i nauczyciel odgrywa istotną rolę w wychowaniu i ukształtowaniu młodego człowieka. Nasi trenerzy dokładają wszelkich starań, aby stanąć na wysokości zadania i przekazać, jak największą wiedzę oraz praktykę naszym podopiecznym. Jakie największe wyzwania stoją przed nauczycielem, a jakie przed trenerem?

Dzień Edukacji Narodowej APR

Wielu naszych trenerów i trenerek poza Akademią pracuje w szkołach. Porozmawialiśmy z trenerem Pawłem Mirkiewiczem oraz trenerką Pauliną Kobzą, którzy od wielu lat są związani z nauczaniem w placówkach oświatowych. Jak łączą pracę trenera w Akademii Piłkarskiej Reissa i dydaktyka? Co w pracy nauczyciela sprawia im największą przyjemność? Odpowiedzi znajdziesz w poniższych wywiadach.

Trenerka i koordynatorka - Paulina Kobza:

- Dlaczego Pani zdecydowała się zostać nauczycielką klas 1-3? Co Panią do tego zainspirowało?

Pamiętając moje doświadczenia z klas 1-3 od zawsze chciałam móc pracować z dziećmi i być dla nich najlepszym nauczycielem, aby w przyszłości mogły wspominać te lata jako wartościowe i ciekawe. Trzeba pamiętać, że jest to czas, w którym dzieci kształtują swoje postrzeganie świata i należy się każdemu z nich bezpieczne miejsce i czas na zrozumienie zmian. Chcę nauczyć dzieci wierzyć we własne możliwości oraz budować poczucie własnej wartości.

- Jakie są największe wyzwania związane z pracą nauczyciela?

Moim zdaniem największym wyzwaniem jest sprostać wymaganiom tak różnorodnych osób, każde dziecko wymaga innego podejścia i w innym tempie się rozwija. Zapewnienie każdemu z nich optymalnych warunków jest wymagające, ale i bardzo satysfakcjonujące, gdy widać tego efekty.

- Jak łączy Pani pracę trenerki w Akademii Piłkarskiej Reissa z pracą w szkole?

Łączenie pracy w szkole z byciem trenerką jest wyzwaniem, ale głównie logistycznym, bo jeśli ma się zapał i chęć to nie ma innych przeszkód! Wbrew pozorom jest to bardzo podobna praca, w obu miejscach dzieci przychodzą nauczyć się czegoś nowego, przeżyć coś ciekawego oraz nawiązać przyjaźnie. Różnią je tylko miejsca, w których się spotykamy.

- Czy może Pani podzielić się jakąś szczególnie inspirującą historią lub doświadczeniem z pracy z uczniami?

Inspirującą historię mam jeszcze z czasów praktyk w trakcie studiów. Poznałam podczas nich dziewczynkę z klasy 1., która miała bardzo duże problemy z emocjami, z którymi sobie nie radziła. Doskwierał jej brak pewności siebie, ataki złości, poczucie niewidzialności i bezradności. Miała ona wspaniałą nauczycielkę, od której sama wiele się nauczyłam podczas tych praktyk i na długo ją zapamiętam. Była empatycznym, wyrozumiałym i wspierającym nauczycielem. Wróciłam do tej szkoły na praktyki po dwóch latach i poznałam tę samą, a jednak zupełnie inną dziewczynkę, z której tryskała radość i wiara we własne możliwości. Gdyby nie czas i uwaga, jaką otrzymała  ona od swojej wychowawczyni, jej historia potoczyłaby się zupełnie inaczej. Sama przyznała mi podczas ostatnich praktyk, będąc już wtedy na końcu 3 klasy, że to wszystko zawdzięcza swojej Pani nauczyciel. Takie historie jak ta, ogromnie inspirują i motywują do pracy!

 

Trener i koordynator - Paweł Mirkiewicz:

- Jak zaczęła się Pana przygoda z nauczaniem?

Pracę z dziećmi rozpocząłem podczas stażu trenerskiego w AP Reissa, dokładnie 10 lat temu w październiku 2013 roku. Nieprzerwalnie do dziś szkolę zawodników w Akademii, a od września 2017 roku pracuję w szkole jako nauczyciel informatyki i wychowania fizycznego.  Obecnie odpowiadam za 8 lokalizacji, które stworzyliśmy wspólnymi siłami i aktualnie reprezentuje je blisko 500 zawodników.

- Jak łączy Pan pracę trenera, koordynatora w Akademii Piłkarskiej Reissa i nauczyciela?

Zazwyczaj od rana mam zajęcia w szkole, popołudnie i wieczór to czas na Akademię. Dużo pomaga mi moja żona Justyna.

- Co Pan najbardziej docenia w swojej pracy?

Możliwość kontaktu z innymi ludźmi oraz poznawanie nowych osób i ciągłe wyzwania  :)

- Co jest najtrudniejsze w pracy nauczyciela, a co w pracy trenera?

W pracy nauczyciela najtrudniejszy jest nadmiar biurokracji :) A tak na poważnie postawiłem sobie cel, aby każde dziecko kończąc szkołę podstawową odnalazło swoją życiową dziedzinę sportu- i nie musi to być piłka nożna. W pracy trenera najważniejszy jest ciągły i systematyczny rozwój zawodników. W obu przypadkach należy pamiętać, że nauczyciel,  jak i trener odpowiada za kształtowanie drugiego człowieka i odgrywa ważną rolę w procesie wychowawczym.

- Gdyby nie został Pan nauczycielem i trenerem, to w jakim zawodzie chciałby Pan pracować?

To bardzo trudne pytanie! :) Cieszę się, że nie muszę dokonywać tego wyboru. Jestem szczęśliwy z tego co mam. W szczególności z mojej rodziny. :) Robię to co lubię, na treningi często jeździmy razem z 6 letnim synem Wojtkiem oraz z 3,5 letnią córką Zosią. Oboje grają już w Akademii.

 

Praca dydaktyka, jak i trenera niesie ze sobą wiele wyzwań, możliwości, ale i radości. Zarówno nauczyciel, jak i trener pełni wiele ról w życiu dziecka – jest motywatorem, przyjacielem oraz autorytetem. To on potrafi dostrzec potencjał ucznia lub zawodnika i zachęcić go do dalszej pracy.

W tym wyjątkowym dniu, pragniemy podziękować wszystkim nauczycielom i trenerom za wykonywaną pracę! Mamy nadzieję, że chęć rozwoju oraz motywacja nigdy Was nie opuści. Życzymy Wam zdrowia, siły do działania oraz wielkiej satysfakcji z wykonywanych zawodów. Ogromny trud, jaki wkładacie w swoją pracę zaowocuje w przyszłości, jesteśmy tego pewni!


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

+48 502 741 749 zapisy@akademiareissa.pl

Jeżeli Twoje dziecko trenuje już regularnie w naszym klubie, kliknij opcję "JESTEM ZAWODNIKIEM AKADEMII PIŁKARSKIEJ REISSA". Jeżeli Twoje dziecko nie trenuje jeszcze regularnie w naszym klubie, kliknij opcję "NIE JESTEM ZAWODNIKIEM AKADEMII PIŁKARSKIEJ REISSA"